وقتي تاريخ مصرف يك فرد تمام ميشود
در نظامهايي كه به صور مختلف در محيط بسته به فعاليت خود ادامه ميدهند وقتي تاريخ مصرف يك نفر به اتمام برسد به هر نحوي سعي در حذف آن چهره ميكنند كه نمونه هاي آشكاري از آنرا در كشورهاي ديكتاتوري ميتوان مثال آورد و در ايران خودمان هم چهره هاي مانند مهدي هاشمي و سعيد امامي نيز قابل ذكر است.
اما امروز بحث شهرام جزايري عرب است، فردي كه در يك دوره چنان توسط رسانه هاي ملي و اقتدارگرا بعنوان عامل فساد اقتصادي معرفي شد و سعي كردن از او به عنوان برگ برنده اي عليه اصلاح طلبان استفاده كنند، در جريان برگزاري دادگاهش كم كم اين شهرام جزايري بود كه نشان داد خودش نيز تواناي اين سوپر من شدن را نيز دارد و در هر جلسه با افشاگري كوچكي پرده از جريانات پشت پرده برداشت و در آخر عاملان دادگاه را مجبور كرد تا دادگاهش را غيرعلني كنند و ...
بحث فرار شهرام جزايري را بار اول كه شنيدم به مانند جك شبيه بود، تمام آناني كه در اين سالها بازداشت و زندان شده اند به خوبي ميتوانند شهادت دهند كه وقتي نظام قضايي بر روي فردي كليد ميكند چه تمهيداتي را در هنگام نقل و انتقالش مي سنجند و چه ها كه نميكنند از گاز اشك آور گرفته تا ....
به جد اعتقاد دارم كه شهرام جزايري فرار نكرده است زيرا هيچ آدم عاقلي اينهمه سرمايه و مال و اموالش را به اين آساني به باد فنا نميدهد و شاهد ديگر اين مدعايم نقض حكم دادگاه بدوياش كه 30 سال زندان بود است زيرا قطعا معتقد بود كه در دادگاه هاي آينده اميدي براي آزادي خواهد داشت و دليلي براي اين اقدام نداشت كه در اين مورد ميتوان دلايل بسيار ديگري از جمله شخصيت جزايري را برشمرد.
اما نكته قابل توجه در اين ماجرا برخورد رسانه هاي محافظه كار با اين مسئله است، خبرگزاري فارس پيش از همه رسانه ها به يك باره مدعي شد كه شهرام جزايري به خارج از كشور رفته است، تازه پس از آن بود كه قوه قضائيه رسما اعلام كرد او فرار كرده است و زمان فرار را هم اعلام كرد، حال چگونه است كه به فاصله چند ساعت از فرار خبرگزاري فارس مطلع شده كه وي به خارج از كشور گريخته، قضاوتش با شما !!
از اين مسئله نيز اگر بگذريم نقطه بامزه تر داستان اينجاست كه رسانه هاي محافظه كار در پوشش اين مسئله آنچنان ضد و نقيض عمل ميكنند كه شك را دو چندان ميكند، روزنامه رسمي رسانه ملي (جام جم) روزشنبه از يك طرف در صفحه نخست خود تيتر زده كه خانواده جزايري هم به خارج پناه بردهاند و جستجوها براي يافتن اثري از شهرام جزايري ادامه دارد و از آن سو روزنامه رسمي دولت (ايران) نيز در تيتر صفحه اول خود آورده است كه خانواده شهرام جزايري بازداشت شده اند، حال شما از اين اخبار متناقض چه نتيجه اي ميگيرد؟
معتقدم كه عمر مفيد شهرام جزايري براي سناريوسازان به پايان رسيده و اگر در روزهاي آينده خبري با اين عنوان پخش شد كه شهرام جزايري عرب در جريان تعقيب و گريز با ماموران كشته شده است، تعجب نكنيد.
اميدوارم كه اين تحليلم از عمق اشتباه باشد و ....
نظرات
روح :
نه بابا زیادی دیگه داری زیاده روی می کنی .
بلاخره این مدعی خبرنگاری یه حرکتی از خودش نشون داد بعد از اینکه یه هفته است وبلاگرها دارن برای احمد باطبی خودشون رو می کشن شما یه کاری تصمصم گرفتی بکنی حالا هم که راجع به شهرام جزایری اونم با این همه تآخیر .
واقعآ که مدعیان خبرنگاری مارو باش
حنيف: متاسفانه شما يك سايت شخصي را با خبرگزاري اشتباه گرفتهايد و از آنجايي كه متوجه متنها نميشويد بيخود دوست داريد اظهار نظر كنيد اول اينكه در مورد احمد باطبي من در خصوص همسر ايشان نوشتم، دوم هم اينكه وقتي متن را بخوانيد متوجه ميشويد كه من فكت هاي روزنامه هاي امروز را مقايسه كرده و براساس اين شواهد اين مطلب را بايستي امروز نوشته مي شد چون نگارنده علم غيب از تيترهاي روزنامه هاي امروز ندارد، در ضمن اين آخرين كامنت شماست كه به آن پاسخ ميدهم چون براساس معمول به كامنت هاي توهين و تحقير آميز اجازه انتشار نخواهم داد
روح - February 24, 2007 5:14 PM
:
فرار خیلی عجیبی بود. وقتی فردی اینگونه سیبل خبری ست و فرار می کند هر کسی باشد انتظار چند استعفا در بین مسئولین می رفت.
این که چند نفر مسئول زندان بخواهند این کار را انجام دهند خنده دار است و باید کسی را که این مسئولین خاطی را نصب کرده استیضاح کرد.
وقتی این یادداشت را خواندم یاد یکی از نوشته های پدرتان افتادم :
با زنجیر های دست و پای خود چه کنیم؟
اعتماد من شخصا به هدف مقابله با مفاسد از بین رفت.
Anonymous - February 24, 2007 5:58 PM
ایران امروز :
سلام
این سناریو بیش از حد مسخره و تهوع آور است.
ایران امروز - February 24, 2007 6:56 PM
سعید :
موافقم.البته فکر کنم این قضیه فرار و مرگ احتمالی هم آخرین استفاده ایه که از شهرام جزایری می کنند.فکر کنم این ماجرا برای سرگرم کردن و پرت کردن حواس مردم از پایان مهلت شورای امنیت و قطعنامه جدیدی که صادر میشه ، بد نباشه.
سعید - February 24, 2007 8:19 PM
محمد :
می خواستم برای مطلب بالاییتون بنویسم امام نشد اینجا نوشتم
زیاد وقتتون رو نمیگیرم فقط میخواستم بگم آقای شیرزاد خیلی تو مسائل هسته ای استاد هستند ... چون ایشون بودند که رفتند اطلاعات هسته ای ایران رو اون وقت که تو مجلس بودند فروختند البته به همراه چند نفر دیگه که خودتون می شناسیدشون
البته شاید هم دارم تهمت می زنم به هر حال خدا ... کنه کسانی که این کار را کردند
حنيف: فكر ميكنم شما زياد از حد مسائل را ساده ميبينيد، امان از بي اطلاعي و عدم اطلاع دقيق از وقايع مطمئن باشيد كه اگر آقاي شيرزاد چنين كاري كرده بود الان بايد براش سالگرد دوم يا سوم ميگرفتيم
محمد - February 25, 2007 12:59 AM
روح :
برعکس شما برای من مهم نیست که همه بدانند من چه گفته و می گویم به نظر من شما خبرنگار خوبی نیستید همانطور که تحلیل گر خوبی نیستید همانطور که انسان انتقاد پذیری نیستید شما فقط پسر خوبی هستید چون خب دارید نان اسم پدرتان را می خورید خب این آخرین کامنت من بود و مهم هم میست که انعکاس داده نشود این کامنت فقط برای شما بود و من هیچ علاقع ایی به شهرت ندارم برعکس شما
روح - February 25, 2007 2:40 AM
احمد علي :
آن لکه را خوشباورانه ، قطره دیدیم
گفتیم دریا را به جرأت می نویسد
ناگفته می ماند ولی معنای انسان
تاریخ را وقتی وقاحت می نویسد
دنیای ما درد است و این دنیای بی درد
غم های کوچک را مصیبت می نویسد
بر شیشه های شب زده باران غربت
اندوه ما را بی نهایت می نویسد
در فصل زرد عشق پاییز غزل هاست
دستم فقط از روی عادت می نویسد
اردلان سرفراز
**تاريخ همه چيز را روشن مي كند .
احمد علي - February 25, 2007 9:42 AM
یاغی :
یک پیشنهاد عملی برای آزادی باطبی
http://yaghiha.blogfa.com/post-699.aspx
یاغی - February 25, 2007 8:18 PM
:
با تحلیلتان موافقم.
علی الظاهر قرار نیست این استراتژی نخ نما را بی خیال شوند...شعور ملت هم که ارزشی ندارد...
Anonymous - February 26, 2007 3:16 PM
:
با تحلیلتان موافقم.
علی الظاهر قرار نیست این استراتژی نخ نما را بی خیال شوند...شعور ملت هم که ارزشی ندارد...
Anonymous - February 26, 2007 3:16 PM
امين :
نمي دونم جزايري كه همش در مرخصي بود چرا فرار كرد جالبه و چه شكل مسخره اي هم براي اين نقشه يا اين تز انتخاب كردن يك نقشه براي از بين بردن يك فرد تمام شده از لحاظ تبليغاتي
امين - February 28, 2007 7:43 PM
مهرو :
دلمونو به چی خوش کردیم نمیدونم دست به هر چی میذاریم که در موردش حرف بزنیم از همش فساد بلند میشه.وای برما که حاکمانمان اینگونه اند و رشوه وهرچه راکه برای دیگران گناه است برای ایشان مباح است!
مهرو - March 2, 2007 10:22 AM
:
نمي دونم شايد من زيادي توطئه انديش شده ام...:
فرض كنيم من محكومي هستم كه در مورد پرونده ام خيلي مانور شده ولي بعد از كلي تلاش و تحقيق چيز محكمه پسندي در بساط نباشد در چنين صورتي فرار من تنها راهي است كه مي تواند مانوردهندگان سابق را نجات دهد...يا من قبول مي كنم كه فرار كنم!! يا قبول نمي كنم...اگر قبول نكنم دو راه ساده وجود دارد: يا منو انتقال مي دهند به يه انفرادي و ميگن فرار كرده(كه با توجه به سوراخ هاي زياد موجود راه خوبي نيست) يا وقتي منو براي مرخصي يا چيز ديگه اي مي برند يه دفعه اعلام كنند طرف فرار كرده....!! حالا در هر صورت پوشالي بودن كل قضيه تحت الشعاع فرار قرار گرفته و...
نمي دونم شايد من زيادي توطئه انديش شدم...
Anonymous - March 6, 2007 6:16 PM
:
فرار و قتل احتمالي شهرام جزايري يادآور دستگيري و شهادت برادر سعيد با داروي واجبي است(منظورم برادر سعيد امامي است و گرنه برادر سعيدهاي ديگر هنوز در پست خويش در راه اهداف ... مشغول به كار هستند).
براي اطلاع از گذشته نامبرده بهتر است يكي از اعضاي خانواده اش (ترجيحا همسر) را بازداشت نموده و چند اعتراف از اون گرفته تا شايد بعدها مفيد واقع شود.
Anonymous - March 8, 2007 2:59 PM